فیت فایل

فیت فایل

Fitfile
فیت فایل

فیت فایل

Fitfile

راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های tat ون tat


راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های tat

راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و تصاویر آزمون tat

دانلود راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های tat

راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat
چگونگی تفسیر آزمون tat
دانلود تفسیر tat
تصاویر tat
تصاویر آزمون tat
کارت های tat
کارت های آزمون tat
دانلود کارت های tat
تفسیر کارت های tat
دانلود کارت های آزمون tat
دانلود رایگان کارت های آزمون tat
کتاب تفسیر tat
تفسیر tat
تفسیر آزمون tat
تفسیر تست tat
تفسیر کارتهای آزمون tat
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 11411 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat

و تصاویر آزمون tat

 

تعداد صفحات: 71

نوع فایل: PDF

 

فهرست مطالب:AnchorAnchor

1- معرفی آزمون اندریافت موضوع  (TAT)

2- سوابق تاریخی و تدوین

3- نظریه شخصیتی موری

4- اعتبار و روایی

5- روش اجرا

1-5 ملاحضات کلی

2-5 دستور العمل

3-5 - شیوه اجرا

6- استفاده از TAT (یا CAT) در مورد کودکان

7- کارت ها و توضیحات

8- شیوه های نمره گذاری

9- برگه تجزیه و تحلیل TAT و CAT بلاک

10- جدول سنجش کارکرد ایگو از داده های TAT

11- قهرمان اصلی

12- نیازها و سایق های عمده قهرمان

13- مفهوم محیط (جهان)

14- اشخاص یا چهره ها این گونه دیده می شوند

15- تعارض های عمده

16- ماهیت اضطراب ها

17- دفاع های عمده در برابر تعارض ها و ترس ها

18- بسندگی من برتر (فرامن) آن گونه ای که به وسیله «تنبیه» به خاطر «جرم» جلوه گر شده است.

19- یکپارچگی من (ایگو)  

20- تفسیر

21- منابع

 

بخشی از متن فایل:

دستور العمل ها

دستور عمل های اصلی موری در راهنمای TAT (1943) به شرح زیر است :

این یک آزمون تخیل است، شکلی از هوش. من میخواهم چند تصویر به شما نشان بدهم، هربار یک تصویر، و شما باید برای هر تصویر داستانی بسازید که هر قدر ممکن است نمایشی باشد. بگویید چه چیزی باعث شده است واقعه ای که در تصویر دیده می شود به وجود آید، توضیح بدهید که اکنون در آنجا چه می گذرد، بازیکنان داستان چه احساسی دارند و چه فکر می کنند. و سپس پایان داستان را شرح بدهید. افکارتان را به همان صورتی که به ذهن تان می آید بیان کنید آیا می فهمید؟ چون برای ده کارت پنجاه دقیقه وقت دارید، برای هر داستان فقط پنج دقیقه وقت در نظر بگیرید. این اولین تصویر است.

این دستور عمل برای نوجوانان و بزرگسالانی که از هوش و مهرت متوسط برخوردارند مناسب است اما، در مورد کودکان و بزرگسالانی که از حداقل هوش و نحصیلات برخوردارند و بیماران روان پریش (سایکوتیک) باید تغییراتی در آن داده شود. در مورد این گونه افراد، موری (1943) پیشنهاد می کند که آزمایش کننده دستور عمل زیر را به کار برد:

این یک آزمون داستان گویی است. من در اینجا چند عکس دارم که می خواهم آنها را به شما نشان دهم، و می خواهم شما برای هر عکس یک داستان بسازید. بگویید قبلا چه اتفاقی افتاده است و حالا در آن چه می گذرد. بگویید کسانی که در عکس دیده می شوند چه فکر می کنند و چه احساسی دارند و آخر داستان چه خواهد شد. شما هر داستانی را که دوست دارید بسازید آیا می فهمید؟ بسیار خوب، این اولین عکس است. شما برای ساختن داستان 5 دقیقه وقت دارید. ببینم چه داستان های خوبی می سازید.

لاری (1998) توصیه می کند که دستور عمل ها باید حتی المقدور به صورت خنثی و عاری از تهدید ارایه شوند به گونه ای که آزمودنی حالت دفاعی پیدا نکند، زیرا ممکن است روایی نتایج را کاهش دهد. متخصصان بالینی حتی باید از به کار بردن عنوان «آزمون» برای TAT اجتناب کنند. اما، دستور عمل ها آشکارا باید مراجع را تشویق کنند که تخیل خود را به کار بیندازد، نه اینکه صرفا به توصیف تصویر بپردازد. در دستور عمل های مختلف همچنین باید 4 شرط لازم برای ساختار داستان مورد تاکید قرار گیرند:

1- وضعیت فعلی

2- افکار و احساسات قهرمان

3- رویدادهای پیشین

4- نتیجه داستان

در طول اجرای آزمون ، دستور عمل ها را در هر زمان که لازم باشد می توان به طور کامل یا بخش هایی از آن را تکرار کرد، به ویژه وقتی که آزمودنی داستان خیلی کوتاه و یا خیلی بلند بسازد، و یا موقعی که یک یا چند مورد از چهار شرط داستان را جا بیندازد.

دانلود راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های tat

نمونه تست mmpi - نمونه تفسیر تست mmpi (دو نمونه1)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 2991 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

تعداد صفحات:  47 (دو نمونه گزارش کار به همراه جداول و نمودارها)

نوع فایل:    WORD

+ فایل هدیه:  پرسشنامه 370 سوالی MMPI و پرسشنامه 566 سوالی MMPI

 

نمونه های اجرا شده، کلیه جداول و نمودارهای Validity and K Corrected Clinical Scales و VALIDITY & CLINICAL SCALES و Harris-Lingoes and Social Introversion Subscales و ... را دارد.

 

 فهرست مطالب:

1-مقیاسهای اعتباری و بالینی

1-1مقیاسهای اعتباری

2-1مقیاس های بالینی

2-خرده مقیاس های هریس- لینگوز

3-خرده مقیاس های درونگرایی اجتماعی

4-مقیاس های محتوایی

5-مقیاس های محتوایی مولفه ایی

6-مقیاس های تکمیلی

 

بخشی از متن نمونه اول: 

2-1مقیاس های بالینی :

مقیاس1(Hs) : نمره 35=T نشان دهنده فقدان شکوه های بدنی و نبود نگرانی های وابسته به سلامت است.

مقیاس2 (D): نمره 81=T با در نظر گرفتن شرح حال آزمودنی حاکی از علایم ذیل است:

آزمودنی احساس ناخشنودی و ملال می کند، نسبت به آینده بسیار بدبین و ناامید است، بی بنیگی نشان می دهد، از صحبت کردن امتناع می ورزد و کندی روانی حرکتی دارد، تمرکز ضعیف است، احساس می کند که در تحصیل شکست خورده است، انگیزه پیشرفت قوی ندارد، درونگرا، گوشه گیر و منزوی است، فردی تحریک پذیر و زود رنج است، و صحبت از اقدام به خودکشی می کند.

مقیاس3 (Hy): نمره 54 =T نشان می دهد که آزمودنی فردی خودشیفته و خود رای و خودمحور است و از نظر روانشناختی خام و کودک صفت است و خصومت و تنفر خود را به طور مستقیم نشان نمی دهد.

مقیاس 4 (Pd): نمره 63=T نشان می دهد که آزمودنی روابط جنجالی و پرآشوبی با خانواده دارد، مشکلات زناشویی دارند و فردی خودشیفته، خودرای است.

مقیاس5(Mf) : نمره 67=T نشان می دهد که آزمودنی بیشتر گرایش دارد که فعالیت هایی که به طور کلیشه ای مردانه است تا زنانه شرکت کند.

مقیاس6(Pa) : نمره 59=T نشان می دهد که آزمودنی استعداد و زمینه پارانویید شدن را دارد، حساسیت زیادی دارد و نسبت به نظر دیگران خیلی حساس است، دلیل تراشی می کند و به خاطر مشکلات خود دیگران را سرزنش می کند، بدگمان و مقاوم است، خصومت و تنفر دارد و اهل بحث و جدل است، و دوست ندارد درباره مشکلات هیجانی خود صحبت کند.

 

بخشی از متن نمونه دوم:

شکل بندی نیمرخ:

32/23

آزمودنی احساس عصبانیت، تنیدگی، نگرانی و اغلب مشکلات خواب دارد واحساس نومیدی، غمگینی، افسردگی و افکار خودکشی دارد و همچنین احساس خستگی، فرسودگی و ضعف دارد. شخصی منفعل ، مطیع و وابسته ای است وتردید های نفس و احساساتی از قبیل بی کفایتی، ناامنی و در ماندگی را دارند و رفتار های کمک خواهی از دیگران را دارند. آزمودنی تکانه هایش را تحت کنترل دارند و در برابر ابراز احساسات مشکل دارد و ممکن است بیشتر اوقات آنرا فرو نشاند. واز نظر اجتماعی احساس بی کفایتی می کنند و تمایل دارند که از مشارکت اجتماعی اجتناب کنند.

82/28

آزمودنی احساساتی از قبیل اضطراب، بی تابی، تنیدگی و بی قراری را دارد و از اختلال خواب، ناتوانی در تمرکز، اغتشاش فکری و فراموشی نیز در او وجود دارد. و شکایت های جسمانی نیز در او وجود دارد. بیشتر اوقات تحریک پذیر و رنجیده خاطر است. فرد نسبت به واکنش های دیگران حساس تر است و به انگیزه های دیگران کاملا بدگمان می باشد. و فرد از روابط بین فردی نزدیک پرهیز می کند و از نظر عاطفی از دیگران فاصله می گیرد.

72/27

آزمودنی مضطرب، عصبی، تنیده و بی قرار است او شدیدا نگران است و در برابر تهدید های واقعی و خیالی آسیب پذیر است و شخص مسایل را قبل از اینکه اتفاق بیفتد پیش بینی می کند و در برابر کوچکترین فشار روانی واکنش شدید نشان می دهد و افکار وسواسی و رفتار های اجباری و علایم جسمانی نیز در او وجود دارد. و علایم افسردگی مرضی از قبیل ناامیدی، کاهش وزن، کاهش انرژی و کندی فرایندهای تفکر و افکار خودکشی وجود دارد.

83/38

آزمودنی به لحاظ روانی تا حد زیادی آشفته است ومضطرب، عصبی و تنیده است ترسو و نگران است و انواع هراس ها را نیز دارد. افسردگی و احساس نومیدی را دارد و حتی در تصمیم گیری های جزیی مشکلاتی دارد و همچنین شکایت های جسمانی نیز در آزمودنی وجود دارد و وقتی درباره شکایت ها و مشکلات او صحبت می شود دچار ابهام و سردرگمی می شود و طفره می رود.

237

آزمودنی شکایت های جسمانی، علایم افسردگی و اضطراب را دارد و در اعتماد کردن به دیگران مشکل دارد.

2-خرده مقیاس های هریس- لینگوز ودرونگرایی اجتماعی:

افسردگی ذهنی( D1):نمره 94=T نشان می دهد که آزمودنی شناخت های او شناخت کارآمدی نیست، بیشتر اوقات احساس ناخشنودی، غمگینی یا افسردگی دارد،احساس عصبانیت و ناراحتی می کند،و در توجه و تمرکز مشکلاتی دارد.

کندی روانی حرکتی(D2):نمره90 =T نشان می دهد که آزمودنی احساس بی تحرکی و انزوا می کند و توان کنار آمدن با فعالیت های روزمره را ندارد و از دیگران دوری می کند.

بد کارکردی بدنی (D3):نمره 78=T نشان می دهد که آزمودنی نسبت به عملکرد بدنی خود اشتغال خاطر دارد و از سلامت خوبی برخوردار نیست.

ملال ذهنی (D4):نمره 93=T نشان دهنده انرژی پایین، بدبینی، لذت کم از زندگی، اشکال در تمرکز و توجه، اشکال در حافظه، و بی احساسی است.

دانلود نمونه تست mmpi - نمونه تفسیر تست mmpi (دو نمونه1)

نمونه تفسیر تست رورشاخ - نمونه اجرا شده آزمون رورشاخ (دو نمونه)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 3685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

دو نمونه تفسیر رورشاخ

تعداد صفحات: 30

نوع فایل:  WORD

+ فایل هدیه:  کارت های رورشاخ  (10 کارت) و راهنمای نمره گذاری و تفسیر رورشاخ  (55 صفحه)

 

فهرست مطالب نمونه اول:

شرح حال

اجرا و نمره گذاری بر اساس سیستم اکسنر

برگه ثبت پاسخ های آزمون رورشاخ

برگه های نمره گذاری رورشاخ

تفسیر بر اساس سیستم اکسنر:

محل ادراک

تعیین کننده ها

فعالیت سازمانی

محتوا

پاسخ های رایج

نمره های ویژه

بخش مرکزی یا اصلی

بخش اندیشه پردازی

بخش عاطفی

بخش میانجی

بخش پردازش

بخش میان فردی

بخش ادراک خویشتن

شاخص های ویژه

خلاصه تفسیری

فهرست مطالب نمونه دوم:

جدول پاسخ های آزمون رورشاخ

تاریخچه شخصی

خلاصه ساختاری:

بخش اصلی

بخش اندیشه پردازی

 بخش عاطفی

بخش میانجی گری

بخش پردازش

بخش میان فردی

بخش ادراک خویشتن

تحلیل ساختاری:

محل ادراک

تعیین کننده ها

محتوای پاسخ ها

نسبت ها، درصد ها و اشتقاق ها:

بخش اصلی

بخش اندیشه ورزی

بخش عاطفی

بخش میانجی

بخش پردازش

بخش میان فردی

بخش ادراک خویشتن

خلاصه و نتیجه گیری

بخشی از متن نمونه اول:

شماره کارت: 8 

زمان واکنش: 

اولیه     10      ثانویه  70

پاسخ ها:

17-دو تا حیوون می خواهند برند بالا ،به زور دارن میرن، پاهاشون رو گرفتند ،می خواهند از یه چیز خراب فرار کنند، همه چیزشون رفته می خواهند اینا رو بکشند.

18- اینا آتیش است.

19- این هم کوه است.

وارسی پاسخ ها:

من از حالت اینا می فهمم.

رنگ آتیش است.

به کوه می خوره.

 

تفسیر بر اساس سیستم اکسنر

محل ادراک

تعداد کم پاسخ های کل (W=4)ممکن است انعکاسی از افسردگی یا اضطراب باشد. پاسخ های (D=13) بیشترین درصد پاسخگویی آزمونی را تشکیل می دهد،که می توان نشانه این این باشد که آزمونی به جنبه های عینی و آشکار موقعیت ها بیشتر تاکید می کند و توانایی ذهنی خود را بیشتر در راه تمرکز به جنبه های امن و آشکار موقعیت ها صرف می کند تا در وارسی موارد تازه تر و غیر معمول تر آنها.

تعداد سه پاسخ  Ddبهنجار است چرا که تعداد پاسخ های بزرگسالان بهنجار 6 درصد کل پاسخ ها می باشد.

تعیین کننده ها

نمره بالا در پاسخ  Fخالص(F=16) نشان می دهد یا آزمونی دارای حالت دفاعی شدید و تحت فشار است یا برای کنترل یا به تعویق انداختن عمدی عواطف خود توانایی خوبی از خود نشان می دهد؛بنابراین وجود خالص لزوما به این معنا نیست که هیچ گونه تعارضی وجود ندارد.

تعداد کم پاسخ های C ، CFممکن است نشانگر این باشد که آزمونی سطح خود انگیختگی پایین داشته و پیوسته تظاهرات هیجانی خود را بیش از اندازه بازداری می کند.همچنین پایین بودن تعدادFC نشانگر کنترل ضعیف هیجانی است که ممکن است در روایبط میان فردی تاثیر منفی بر جای بگذارد.

بخشی از متن نمونه دوم:

بخش اصلی

  1. لامبدا : L=F/(R-F)=2.25                                                                                                  
  2. توازن تجربه (EB) :   M=3 , wSumC=11                                                                                                                      

 

  1.                                27    M / WSumC=∑  EB=                                                                                                          
  2. تجربه واقعی (EA):∑M+WSumC=14                                             
  3. تجربه پایه (eb) :∑(FM+m):∑(Ć+T+Y+V)= 4 :3                                                                                                                         
  4. تجربه تحریک شده (es) : ∑(FM+m)+ ∑(Ć+T+Y+V)=7

 

  1. نمره D :                                                        D=D=EA-es

تحلیل ساختاری:

محل ادراک

تعداد بالای پاسخ های W منعکس کننده توانایی خوب در ترکیب کردن، انتزاع، بررسی عمیق و تمامیت بخشیدن می باشد. از آن جا که او قادر است با شیوه ای منطقی جزئیات لکه ها را برای تشکیل کلیتی بامعنی مرتبط سازد احتمالا از خلاقیت و هوش بالایی برخوردار می باشد. تعداد بالای پاسخها  (R=39) ، تعداد کم پاسخهای رایج (P=9) و استفاده فرد از فضاهای سفید برای ارائه پاسخ، می تواند گواه بر این خلاقیت و هوش بالا باشد.

تعیین کننده ها

میزان بالای پاسخهای F نشان دهنده توانایی آزمودنی در کنترل و به تعویق انداختن عواطف می باشد. به طوری که وی قادر است عاطفه مربوط به تعارض را به طور موقت به تاخیر بیندازد. تعداد کم حرکت انسانی و یا حیوانی نیز خودانگیختگی کم ، عدم هم حسی ، انعطاف ناپذیری  و وجود مشکلات ارتباطی را نشان می دهد .

بررسی سایر مقیاسها هم به نتایج مشابهی می انجامد . به طوری که تعداد پایین پاسخهای رنگ ( C و CF وFC ) نشان دهنده فردی است که سعی دارد  تظاهرات هیجانی خود را سرکوب کند. این فقر هیجانی آزمودنی با فقدان پاسخهای T مورد تایید قرار می گیرد. فقدان این نوع پاسخ نشان می دهد که شخص از جستجوی روابط هیجانی با معنا دست برداشته و به نوعی درون نگری پرداخته است . تعداد بالای پاسخ ها و وجود دو پاسخ FV  نشان گر این توانایی درون نگری است.

دانلود نمونه تفسیر تست رورشاخ - نمونه اجرا شده آزمون رورشاخ (دو نمونه)

نمونه تفسیر آزمون نئو - نمونه ای از تفسیر آزمون نئو (نمونه دوم)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

تعداد صفحات: 13

نوع فایل:  WORD

+ فایل هدیه: پرسشنامه 240 سوالی نئو

 

فهرست مطالب:

مشخصات ازمودنی

معاینه وضعیت روانی

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

1-کنترل اعتبار

2-محاسبه نمرات

3-توصیف کلی شخصیت

4-تفسیر جزئیات بر مبنای مقیاس های N، E، O، A، C

5-همبسته های شخصیتی

6-فرضیه های بالینی

7-ثبات پروفایل

8-سبک های شخصیتی

 

 

بخشی از متن فایل:

تفسیر جزئیات بر مبنای مقیاس های N، E، O، A، C:

عصبیت: این فرد این توانایی را در خویش می بیند که در رویارویی با موقعیت های بغرنج خود را کنترل کند. وی به راحتی می تواند در برابر هوس ها و کشش های خود مقاومت کند، چون ظرفیت بالایی از تحمل را دارد. این فرد در موقعیت های بین فردی عادی عمل می کند و در جمع های بزرگ در حد متوسط اضطراب را تجربه می کند. وی احساس گناه، غم، نومیدی و تنهایی را در حد معمول تجربه می کند. احساس خشم به صورت نهفته و یا آشکار در این فرد در حد متوسط قرار دارد و این مطلب با بالا بودن عامل توافق تناسب دارد. اضطراب و نگرانی نیز در مورد این فرد در حد متوسط قرار دارد.

برون گرایی: این فرد از بودن با دیگران لذت می برد و در هنگام بودن در جمع احساس شادمانی می کند. وی فردی صمیمی و با محبت است که ارتباط دوستانه ای با دیگران دارد. صادقانه دیگران را دوست دارد وبه آسانی با دیگران مراوده و رفاقت می کند. وی فردی مسلط، با تحکم و از نظر اجتماعی پیشرو و پیشگام به شمار می رود. بدون تردید حرفش را می زند و اغلب در گروه نقش رهبری را به عهده می- گیرد. این فرد معمولاً دارای آهنگ سریع در حرکت ها است. پرانرژی بوده و همیشه مشغول فعالیت است. نیز زندگی پر تحرکی دارد. وی از نظر هیجان خواهی در حد متوسط می باشد. فردی شلوغ و پرسر و صدایی نمی باشد.

 

دانلود نمونه تفسیر آزمون نئو - نمونه ای از تفسیر آزمون نئو (نمونه دوم)

دانلود نمونه تفسیر ازمون cat - نمونه آزمون cat


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

نمونه تفسیر آزمون cat - نمونه انجام شده آزمون cat

نوع فایل:  WORD

تعداد صفحات: 6 + 13

نمونه اجرا شده: 6 صفحه

راهنمای آزمون: 13 صفحه

 

بخشی از متن:

کارت 7

داستان:

اینجا یه جنگله یه دونه ببره، داره حمله می­کنه، یه دونه میمونه، میمونه هم از ترسش داره به شاخه ها می پره، که فرار  کنه، پرسیدم ببر ومیمونه به چی فکرمی کنند. گفت: ببره الان داره فکر می­کنه که اگه میمونه رو بخوره .....دیگه خودشو خیلی می گیره، پرسیدم  خودشو خیلی می­گیره یعنی چی؟ یعنی خودشو بالا می بره، بعد می گه اگرهم اونو نخورم دیگه هیچ کی تحویلم نمی­گیره، پرسیدم میمونه به چی فکرمی کنه؟ گفت: اگه وایسه این بخوردش بقیه می­گن این چه میمون بی عرضه­ ای بوده که فرار نکرده، اگه فرار کنه می گن اون چه میمون با عرضه بوده که فرار کرده، پرسیدم حالا فکر می کنی آخر داستان چی می شه؟ فکر می کنم نمی تونه اونو بگیره.

تفسیر:

باز رقابتی که بین او و برادرش وجود دارد در پاسخ ها نمایان شده است. در این تصویر نقش کنترل کنندگی یک قهرمان دیده می شود. نمی دانم این شخصیت مقتدر پدر او هست یا برادرش؟ 

 

کارت 8

داستان:

این یک خانواده میمونه که نشستن توی خونشون، یه قاب عکس اون بالاست، دارن تماشای فیلم می کنند. یک بچه هم اینجاست . دارن درباره  این فیلمی که می بینن حرف می زنند، که مثلا  چه فیلم خوبیه؛ این مرده داره به بچه اش می گه برو بیرون بازی کن. اون قابی هم که اون بالاست عکس مادر بزرگشونه. یا یکی از فامیلاشونه.

تفسیر:

این تصویر را به شکل خانواده ای که دور هم جمع شده اند توصیف کرد. بیانگر محیط خانوادگی گرم اوست. میمون مسلط به بچه چهره تهدید کننده ندارد.

دانلود نمونه تفسیر ازمون cat - نمونه آزمون cat