فیت فایل

فیت فایل

Fitfile
فیت فایل

فیت فایل

Fitfile

دانلود نمونه تفسیر میلون - نمونه تست میلون (دو نمونه گزارش کار)


نمونه تفسیر میلون - نمونه تست میلون (دو نمونه گزارش کار)

دو نمونه اجرا شده میلون نمونه اجرا شده تست میلون

دانلود نمونه تفسیر میلون  - نمونه تست میلون (دو نمونه گزارش کار)

نمونه تفسیر میلون
نمونه تست میلون
نمونه انجام شده آزمون میلون
نمونه تفسیر تست میلون
نمونه تست انجام شده میلون
نمونه اجرا شده آزمون میلون 3
نمونه تفسیر تست میلون
نمونه تفسیر آزمون میلون 3
دانلود رایگان تفسیر تست میلون
نمونه اجرا شده تست میلون رایگان
تفسیر رایگان تست میلون
تفسیر تست میلون pdf
تفسیر تست mcmi
پروفایل تست میلون
تست نئو
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

دو نمونه تفسیر آزمون میلون

 

تعداد صفحات:    21 (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل:   WORD

 

فهرست مطالب نمونه اول:

مشخصات

معاینه وضعیت روانی

پاسخنامه

نیمرخ MCMI-III

تفسیر آزمون میلون:

گام اول: بررسی شاخص های روایی

گام دوم: وارسی مقیاس های آسیب شدید شخصیت

گام سوم: وارسی مقیاس های الگوهای بالینی شخصیت

گام چهارم: وارسی مقیاسهای نشانگان بالینی

گام پنجم: تفسیر معنای یک نشانگان در بطن سبک یا اختلال شخصیت مراجع

گام ششم: تلفیق یافته های آزمون با سایر منابع اطلاعاتی

 

فهرست مطالب نمونه دوم:

شرح حال روانپزشکی

اجرا و نمره گذاری

تفسیر گام به گام

1-  تعیین روایی نیمرخ

2- تفسیر مقیاس های اختلال شخصیت

3- تفسیر مقیاس های نشانگان بالینی

4- ارائه برداشت تشخیصی

5-  شرح دلالت ها و توصیه های درمانی

 

بخشی از متن فایل:

نمونه اول

گام سوم: وارسی مقیاس های الگوهای بالینی شخصیت

در این گام، برافراشتگی مقیاس های 1 تا 8B را بررسی کردیم. همانگونه که در پروفایل مشاهده میشود، مقیاس های  2B, 2Aبرافراشتگی قابل ملاحظه ای را نشان می دهند. ولی مقیاس های دیگر این برافراشتگی را نشان نمی دهند. در زیر به تفسیر هرکدام از آنها می پردازیم.

  • مقیاس 2A

نمره بیمار 75BR= است.  با توجه به اینکه نمرات BR بین 75 تا 84 است، بیمار را در طبقه اختلال شخصیت که به گونه دیگر تصریح نشده(NOS) همراه با صفات شخصیت دوری گزین قرار میدهیم.

رفتار بیماران با BR بین 75 تا 84 همراه با ترس از طرد شدن است. از این رو گرایش به انزوای فیزیکی یا عاطفی علناً برای اجتناب از عدم تأیید اجتماعی صورت می گیرد و آنها به علت احساس عدم امنیت، عواطف خود را سرکوب می کنند. آنها احتمالاً از اعمالی که به خودمختاری منجر خواهند شد، اجتناب می کنند. بسیاری از بیماران می توانند اضطرابشان را پنهان کنند و بدون مشکل ظاهر شوند. بررسی دقیقتر و ارتباطی مبتنی بر اعتماد با بالینگر ممکن است آنها را وادار به کاهش دفاع ها و پذیرش ترسهایشان کند؛ چرا که این ترسها در سطح هشیار هستند. برخی از این افراد به گونه ای هراسان، وابسته و اجتنابی عمل می کنند که اضطراب و وابستگی آنها برای هر مشاهده گر کاملاً هویداست.

این بیماران ممکن است همه ویژگی های معرف یک اختلال شخصیت دوری گزین را نداشته باشند، ولی برخی ویژگی های شخصیت دوری گزین را با شدت کمتر دارند از اینرو برای آنها تشخیص اختلال شخصیت که به گونه دیگر تصریح نشده(NOS) همراه با صفات شخصیت دوری گزین مطرح می شود.

اهداف درمانی پیشنهادی:

  • کاهش حساسیت به طرد
  • کاهش اضطراب در موقعیت های اجتماعی
  • کاهش انتظار تمسخر و بد رفتاری
  • انجام فعالیت های لذت بخش
  • درک اینکه چگونه انزوای رفتاری ترس از طرد را دائمی می کند.

 

نمونه دوم

2- تفسیر مقیاس های اختلال شخصیت

مقیاس های آسیب شدید شخصیت برافراشتگی نشان نمی دهد؛ اما در مقیاس های الگوی شخصیت بالینی فقط در مقیاس منفی گرا (نافعال – پرخاشگر یا دو سوگرای فعال) برافراشتگی متوسط (BR8A=70) وجود دارد و آزمودنی دارای کد تک قله 8A می باشد.

در تفسیر این برافراشتگی می توان گفت ویژگی اصلی آزمودنی آمیزهای از تسلیم و پیروی همراه با آزردگی و مخالفت است که معموال آزردگی خود را به راه های تکانشورانه و غیر عادی نشان می دهد. با وجود این، احساس می کند آزردگی و خشم ،هیجان قابل قبولی برای او نیست ،در نتیجه احساس گناه و تعارض بر زندگی اش سایه افکنده است . این سبک تعارض آمیز درونی ،برونی شده و مشکلاتی را در روابط میان فردی به وجود آورده است.

او فردی دمدمی، شکوه گر و به طور متناوب متخاصم است . در یک لحظه ممکن است خشمگین و لجباز باشد ،اما لحظه ای بعد احساس گناه کرده و شرمنده می شود.

مراجع ممکن است منفی گرایی خود را به روش های غیر مستقیم، نشان دهد از جمله مسامحه و ناکارآمدی ،رفتار لجبازانه که موجب کاهش رضایت خاطر دیگران می شود. ممکن است آزردگی خود را با اظهار نظرهای نیش دار و گزنده ، شکوه کردن و ابراز تنفر از دیگرا نشان دهد.

این ناخرسندی مزمن به صورت بدبینی ،ناامیدی و بدگمانی نشان داده می شود.آزمودنی نسبت به اینکه نگرش و رفتارش موجب طرد از سوی دیگران می گردد، بینش اندکی دارد و در صورت طرد ،احساس خواری ،رهاشدگی ،سرخوردگی و ناسپاسی می کند.

نمرات نرخ پایه نزدیک به نقطه برش در مقیاس های اسکیزوئید، مانیک و افسرده خویی(BR1=71، BRN=72 ،(BRD=72  مشکلات در روابط میان فردی ،نوسان های خلقی، و بی ثباتی در هیجانات ، احساس بدبینی ،ناامیدی و احساس گناه را تا اندازه ای تایید می کند.

 

دانلود نمونه تفسیر میلون  - نمونه تست میلون (دو نمونه گزارش کار)

نمونه تست انجام شده میلون -


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1068 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

نمونه تفسیر آزمون میلون

 

تعداد صفحات:    11

نوع فایل:   WORD

 

فهرست مطالب:

مشخصات آزمودنی

معاینه وضعیت روانی

پاسخنامه

نیمرخ MCMI-III

تفسیر آزمون میلون:

گام اول: بررسی شاخص های روایی

گام دوم: وارسی مقیاس های آسیب شدید شخصیت

گام سوم: وارسی مقیاس های الگوهای بالینی شخصیت

گام چهارم: وارسی مقیاسهای نشانگان بالینی

گام پنجم: تفسیر معنای یک نشانگان در بطن سبک یا اختلال شخصیت مراجع

گام ششم: تلفیق یافته های آزمون با سایر منابع اطلاعاتی

تشخیص های احتمالی

 

 

بخشی از متن فایل:

گام اول: بررسی شاخص های روایی

  • وارسی نمره مقیاس روایی(V):

در این پروفایل نمره مقیاس روایی برابر با صفر می باشد، در نتیجه آزمون معتبر می باشد.

  • وارسی نمره مقیاس افشاء(X):

نمره مقیاس X در این آزمودنی برابر با 113 می باشد که چون بین نمرات 34 تا 178 قرار می گیرد بنابراین پروفایل معتبر می باشد، خصوصاً اینکه نمره V صفر می باشد.

  • وارسی نمره مقیاس مطلوبیت(Y):

نمره این مقیاس برافراشتگی دارد و بالای 75 می باشد.این نمره نشان میدهد که فرد سعی کرده خورا بهتر از آنچه هست جلوه دهد. و فرد در تلاش برای یک تصویر مطلوب از خود است و خود ندارد و مشکلات روانشناختی خود را انکار می کند.

  • وارسی نمره مقیاس بدنمایی(Z):

این شاخص نشان میدهد که تا چه اندازه فرد خود را با اصطلاحات آسیب شناسی توصیف می کند. در این مقیاس BR=72 می باشد و چون BR کمتر از 85 است احتمال نیمرخ ناروا کمتر وجود دارد.

 

دانلود نمونه تست انجام شده میلون - نمونه تفسیر آزمون میلون (نمونه سوم)

نمونه تفسیر تست وکسلر - نمونه تست وکسلر بزرگسالان (دو نمونه)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 2186 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

دو نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر

 

تعداد صفحات:  29 (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل:    WORD

 

 فهرست مطالب نمونه اول:

فرم ثبت مقیاس هوش وکسلر برای بزرگسالان (نمونه اجرا شده) آزمونهای عملی و کلامی:

(1- اطلاعات عمومی 2- درک مطلب 3-  حساب 4- تشابهات 5- فراخنای ارقام 6- خزانه لغات 7-  رمز نویسی 8- تکمیل تصاویر 9- طراحی با مکعب ها 10- تنظیم تصاویر 11- الحاق قطعات)

مشخصات آزمودنی

معاینه وضعیت روانی

تفسیر و برداشت بالینی:

سطح 1- هوشبهر مقیاس کلی:

سطح 2- هوشبهرهای کلامی- عملی، نمره های عامل، و گروه بندی های افزوده

نیمرخ SCAD

گروه بندی های هورن

سطح 3. تفسیر پراکندگی خرده آزمون ها

سطح 4- تغییرپذیری درون خرده آزمون ها

سطح 5- تجزیه و تحلیل کیفی

 

 فهرست مطالب نمونه دوم:

معرفی آزمودنی

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان

تعریف هوش

سطوح  تفسیریWAIS-R

سطح 1: تفسیر هوشبهر کلی

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

ب) نمره های عامل

ج) گروه بندی های اضافی

نیمرخ ACID:

گروه بندی های هورن

سطح 3: تفسیر پراکندگی خرده‌آزمون‌ها

سطح 4: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها

 

بخشی از متن نمونه اول:

سطح 2- هوشبهرهای کلامی- عملی، نمره های عامل، و گروه بندی های افزوده

گام 2 الف. هوشبهرهای کلامی- عملی

با توجه به اینکه هوشبهر کلامی وی برابر 95 و هوشبهر عملی وی برابر 91 می باشد و مقدار تفاضل آنها کمتر از 12 نمره است؛ در سطح 05/0 تفاوت معناداری بین نمره های هوشبهر کلامی و عملی وجود ندارد. لذا نمرات در این سطح از قابلیت تفسیری برخوردار نیستند.

گام2 ب- نمره های عامل

نمره آزمودنی در درک و فهم کلامی برابر 98.6 است که با توجه به شاخص های ناگلیری ( 1993 ) تفاوت معنا داری با میانگین ندارد. نمره وی در سازمان ادراکی 94 می باشد که در این عامل نیز تفاوت معناداری با میانگین ندارد. در عامل رهایی از حواسپرتی نمره آزمودنی برابر با 88.8 است. و در این عامل نیز تفاوت معناداری با میانگین ندارد.

جدول:

با توجه به نمرات بدست آمده از انحراف نمرات از میانگین می توان این سه عامل را روی یک پیوستار قرار داد، که در یک انتهای آن عامل درک و فهم کلامی و در انتهای دیگر عامل رهایی از حواسپرتی  قرار می گیرد. عامل سازمان ادراکی نیز در میانه این پیوستار قرار می گیرد.

قابل ذکر است که پراکندگی نمرات در مورد عامل درک و فهم کلامی برابر 1، سازمان ادراکی برابر 2، و رهایی از حواسپرتی 8 می باشد که مقادیر فوق نشان دهنده این است که خرده آزمون های عامل درک و فهم کلامی و سازمان ادراکی یکپارچه اند. اما به علت پراکندگی زیاد بین خرده آزمون های عامل رهایی از حواسپرتی، این خرده آزمون ها یکپارچه نمی باشند.

 

بخشی از متن نمونه دوم:

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

Verbal IQ= 122 

Performance IQ= 103

بین هوشبهر کلامی و عملی 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) که این اختلاف در سطح 0.01 معنادار می باشد.این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی- اقتصادی بالا می باشد که این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر کلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.

ب) نمره های عامل

  1. نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می کنیم.

Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44

Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121

Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40

Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112

Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44

Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4

  1. 2. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می کنیم.

= (121+112+94.4) /3 = 109.13

  1. 3. تفاوت نمره های استاندارد هر یک از عامل ها را از این میانگین محاسبه می کنیم.

Xve– = 121 –109.13 =11.87

Xpe– = 112– 109.13 = 2.87

Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73

  1. معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می کنیم.

همان گونه که مشاهده می شود، عامل اول یعنی درک و فهم کلامی تقریباً11.87نمره با میانگین اختلاف دارد که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد(تفاوت 7 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی که این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های کلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی – اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه که این تفاوت در مورد هوشبهر کلامی و عملی نیز صادق بود.

در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراکی تفاوت تقریباً 2.87 نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراکی 2.87 نمره از میانگین کمتر است) که این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است).

در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواسپرتی اختلاف تقریباً 14 نمره ای وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.

 

دانلود نمونه تفسیر تست وکسلر - نمونه تست وکسلر بزرگسالان (دو نمونه)

نمونه اجرا شده آزمون وکسلر کودکان با تفسیر- نمونه انجام شده تست وکسلر کودکان (نمونه اول)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 693 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

نمونه تفسیر تست وکسلر کودکان

تعداد صفحات:  9

نوع فایل:    WORD

 

 فهرست مطالب:

معرفی آزمودنی

تعریف هوش

گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس ها و 4 شاخص اصلی

گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)

گام 3- تعیین اینکه کدام یک از 4شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند

گام 4- تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها

گام 5 – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها

گام 6 – تفسیر نوسانات درون شاخص ها

 

 

بخشی از متن فایل:

دوروش برای بررسی توانایی هوشی کودک وجود دارد: 1 هوشبهر مقیاس کل (FS IQ) که تشکیل شده از هوشبهر مقیاس های کلامی و عملی و 2- شاخص توانایی کل ( GAI) که تشکیل شده از خرده مقیاس هاییی که شاخص درک مطلب کلامی و خرده مقیاس هایی که شاخص استدلال کلامی را دربرمیگیرند. زمانی که تفاوت بین بزرگترین و کوچکترین شاخص برابر یا بیشتر از 1.5انحراف استاندارد یا (بیشتر از 23) شود شاخص توانایی کل را باید محاسبه کرد. اما در این آزمودنی مورد نظر تفاوت بین بزرگترین شاخص ( درک مطلب کلامی ) و کوچکترین شاخص ( استدلال ادراکی) برابر با 16 شد که این اندازه از 23کمتر می باشد

 بزرگترین شاخص          -       کوچکترین شاخص        

درک مطلب کلامی          -      استدلال ادراکی              

138                -          122      =         16

 

در این صورت هوشبهر مقیاس کل ( FSIQ) را تفسیرمیکنیم

علی  یک کودک 11 ساله است که در این آزمون نمره هوشبهر مقیاس کل او برابر با 138 است و رتبه درصدی این هوشبهر در سطح اطمینان  95% برابر با 99.7 می باشد که این مقدار نشان می دهد علی  از 99 درصد هم سن های خودش بالاتر می باشد.

 

 

دانلود نمونه اجرا شده آزمون وکسلر کودکان با تفسیر- نمونه انجام شده تست وکسلر کودکان (نمونه اول)

نمونه آزمون انجام شده وکسلر بزرگسالان - نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر (نمونه دوم)


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 934 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر

 

تعداد صفحات:  10

نوع فایل:    WORD

 

 فهرست مطالب:

معرفی آزمودنی

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان

تعریف هوش

سطوح  تفسیریWAIS-R

سطح 1: تفسیر هوشبهر کلی

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

ب) نمره های عامل

ج) گروه بندی های اضافی

نیمرخ ACID:

گروه بندی های هورن

سطح 3: تفسیر پراکندگی خرده‌آزمون‌ها

سطح 4: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها

 

 

بخشی از متن فایل:

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

Verbal IQ= 122 

Performance IQ= 103

بین هوشبهر کلامی و عملی 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) که این اختلاف در سطح 0.01 معنادار می باشد.این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی- اقتصادی بالا می باشد که این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر کلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.

ب) نمره های عامل

  1. نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می کنیم.

Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44

Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121

Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40

Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112

Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44

Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4

  1. 2. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می کنیم.

= (121+112+94.4) /3 = 109.13

  1. 3. تفاوت نمره های استاندارد هر یک از عامل ها را از این میانگین محاسبه می کنیم.

Xve– = 121 –109.13 =11.87

Xpe– = 112– 109.13 = 2.87

Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73

  1. معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می کنیم.

همان گونه که مشاهده می شود، عامل اول یعنی درک و فهم کلامی تقریباً11.87نمره با میانگین اختلاف دارد که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد(تفاوت 7 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 20 سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی که این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های کلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه که این تفاوت در مورد هوشبهر کلامی و عملی نیز صادق بود.

در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراکی تفاوت تقریباً 2.87 نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراکی 2.87 نمره از میانگین کمتر است) که این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 20 سال معنادار است).

در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواسپرتی اختلاف تقریباً 14 نمره ای وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.

دانلود نمونه آزمون انجام شده وکسلر بزرگسالان - نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر (نمونه دوم)